تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

… دانلود …

تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تاثير نقشه هاي مفهومي طراحي شده به وسيله رايانه بر ميزان يادگيري، يادداري و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان :

سال انتشار : 1390

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربيتي

تعداد صفحات : 25

این پژوهش با هدف تعیین میزان تاثیر كاربرد ترسیم نقشه های مفهومی با استفاده از رایانه در مقایسه با روش رایج ترسیم نقشه های مفهومی با استفاده از قلم و کاغذ، در افزایش سطح یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زمین شناسی دوره دبیرستان انجام گرفته است. پژوهش به شیوه شبه آزمایشی بوده که در آن دانش آموزان سه کلاس در سه گروه جای گرفتند. (گروه اول: نقشه های مفهومی (قلم – کاغذی)؛ گروه دوم: نقشه های مفهومی رایانه ای مبتنی بر نرم افزار Cmap؛ و گروه سوم: نقشه های مفهومی رایانه ای مبتنی بر نرم افزار Mind map). ابتدا پیش آزمون و آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی اجرا گردید. بعد از آموزش ها، پس آزمون و آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی و پس از سه هفته، پس آزمون دوم اجرا گردید. پایایی آزمون 0.79 به دست آمد. نتایج با استفاده از آزمون های تحلیل یک طرفه واریانس، آزمون تعیبی شفه و تجزیه و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل آماری قرارگرفتند. بر اساس نتایج، مشخص شد که در متغیرهای یادگیری و یادداری، روش ترسیم نقشه مفهومی با استفاده از نرم افزار Cmap بر سایر روش ها برتری دارد، به گونه ای که این روش با ضریب تاثیر 44 درصد بر دو روش دیگر در میزان یادگیری دانش آموزان موثر بوده است. در متغیر یادداری نیز همان روش با ضریب تاثیر 64 درصد بیشترین میزان تاثیر را بر یادداری دانش آموزان نسبت به روش های دیگر داشته است. در هر دو متغیر (یادگیری و یادداری) روش ترسیم قلم – کاغذی نسبت به روش ترسیم مبتنی بر نرم افزار Mind map عملکرد بهتری داشته است. در مبحث انگیزش پیشرفت تحصیلی، تفاوت معنادار آماری بین گروه ها وجود نداشت.

كلید واژه: نقشه مفهومی رایانه ای، نرم افزارهای ترسیم نقشه مفهومی، Cmap، Mind map، زمین شناسی

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.