رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه

رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه

… دانلود …

رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن رضايت کاربران نسبت به کيفيت سيستم اطلاعات بيمارستاني در بيمارستان‌ هاي آموزشي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي كرمانشاه :

سال انتشار : 1390

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مديريت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات : 6

مقدمه: سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS یاHospital Information System ) سیستمی كامپیوتری است كه از آن به عنوان ابزار الكترونیكی مدیریت اطلاعات بیمار استفاده می‌ شود و نقش مهمی در زمینه‌ ارایه‌ خدمات مراقبت سلامت با كیفیت ایفا می ‌كند. از این ‌رو رضایت کاربران نسبت به کیفیت HIS بسیار مهم است و در توسعه و تکامل سیستم بسیار موثر می ‌باشد. این مطالعه با هدف شناسایی میزان رضایت کاربران نسبت به کیفیت سیستم اطلاعات بیمارستانی در بیمارستان ‌های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی كرمانشاه انجام شد.روش بررسی: این پژوهش از نوع كاربردی بود كه به روش توصیفی – مقطعی در سال 1386 انجام شد. جامعه‌ پژوهش را 80 کاربر مجهز به HIS دو بیمارستان کرمانشاه تشکیل می ‌داد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه ‌گیری ساده و در دسترس استفاده شد و گردآوری داده‌ ها با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. روایی و پایایی پرسشنامه به طریق اعتبار محتوا و آزمون – بازآزمون (r=0.80) بررسی گردید. تحلیل داده ‌ها با استفاده از آمار توصیفی و نرم ‌افزار SPSS صورت گرفت.یافته‌ ها: داده‌ ها نشان داد كه 39.3 درصد کاربران نسبت به كیفیت رابط ‌های HIS، 36.9 درصد کاربران نسبت به کیفیت وظایف HIS و 38.2 درصد کاربران نسبت به کیفیت اطلاعات HIS راضی بودند و نیز 30.4 درصد کاربران نسبت به عملکرد HIS تا حدی راضی بودند. در کل، 34.9 درصد کاربران از کیفیت HIS راضی بودند.نتیجه ‌گیری: به طور کلی علل پایین بودن میزان رضایت کاربران (34.9 درصد) نسبت به کیفیت HIS، کمبود یا فقدان آموزش HIS به کاربران، فقدان کادر درمان در تیم پشتیبان HIS و عدم حذف کامل فرایند‌های دستی یا انجام کامل بعضی از فرایندها به صورت دستی بود.

كلید واژه: رضایت، سیستم اطلاعات بیمارستانی، بیمارستان‌ های آموزشی

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.