بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380

بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380

… دانلود …

بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380 دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380 :

سال انتشار : 1382

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در پزشکي

تعداد صفحات : 7

سابقه و هدف: درمانگاه بیمارستان یكی از اولین نقاطی است كه بیماران در بدو ورود به بیمارستان با آنجا آشنا می شوند. نحوه ارایه خدمات در این مكان نقش به سزایی در برداشت كلی بیماران و نیز میزان رضایت آنها از خدمات درمانی و بهداشتی بیمارستانی دارد. هدف از این مطالعه بررسی شاخص های جمعیتی و نیز میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات پزشكی، پرستاری، درمانی، پاراكلینیكی و نحوه اداره درمانگاه یك بیمارستان عمومی دانشگاهی است .مواد و روشها: این مطالعه توصیفی روی نمونه های در دسترس برای جمع آوری داده صورت گرفت. این تحقیق از مهرماه 1380 تا پایان شهریور ماه 1381 به وسیله مصاحبه شفاهی چهره به چهره و از طریق یك پرسشنامه طراحی شده بر روی بیماران سرپایی مراجعه كننده به درمانگاه بیمارستان آیت اله طالقانی شهر تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی صورت گرفت. در طول مدت فوق 1098 بیمار حاضر به شركت در مصاحبه شده و وارد مطالعه گردیدند.یافته ها: 57.1% از مراجعین زن و 42.9% از آنها مرد بودند. میانگین سنی (± انحراف معیار) بیماران 16.8±31 سال بود. 85% مراجعین از استان تهران بودند. درمانگاه های ارتوپدی، فك و صورت، زنان و زایمان به ترتیب با 14.3، 12.5 و 11.6% از مراجعین بیشترین تعداد مراجعه كننده را داشتند. زمان انتظار بیماران جهت معاینه توسط پزشك از 15 تا 360 دقیقه با میانگین 103±66 دقیقه متغیر بود. در زمینه كادر درمانی و خدماتی 805 نفر (74.5%) از منشی درمانگاه، 800 نفر (74.1%) از كادر اداری درمانگاه و 581 نفر (53.8%) از پزشك خود رضایت داشتند. دیر آمدن پزشكان به درمانگاه و فقدان نظارت پزشك متخصص دو فاكتور عمده نارضایتی بیماران بودند. در زمینه خدمات بهداشتی میزان رضایت از كلینیكهای واكسیناسیون 85.5% و تنظیم خانواده 82.4% بود .نتیجه گیری و توصیه ها: بسیاری از كاستی های مطرح شده با ارایه یك برنامه صحیح و منسجم قابل اصلاح می باشند. حضور منظم پزشك متخصص در درمانگاه از طریق تعیین كادر ثابت درمانی برای درمانگاه، تقویت خدمات جنبی نظیر ارایه دارو به بیماران سرپایی می توانند در جلب رضایت آنان سودمند باشند.

كلید واژه: بیماران سرپایی، درمانگاه بیمارستان دانشگاهی، رضایت بیماران

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.