چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم

چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم

… دانلود …

چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن چگونه با استفاده از فناوری اطلاعات بر یادگیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی 2 کوشا باشم :

چكیده

درس شیمی از دروسی است كه درك مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و كاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را كه نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممكن است، مانند: حركت مولكول های گاز، حركت ذرات باردار درون یك محلول، ساختار مولكولی تركیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه كرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در كلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یكی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یكدیگر و با دبیر است. البته هنوز در میان صاحبنظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویكرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.اینجانب …. دبیر شیمی آموزشگاه ….. در این طرح اقدام پژوهی سعیم بر این بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. بنابراین در پی روشی برای تلفیق فناوری های نو در امر تدریس بودم. به دلیل حساسیت های خاص كتاب شیمی2، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این كتاب، تصمیم گرفتم كه امسال این روش را در كلاس … انجام دهم. لازم به ذكر است این روش البته با كمی تفاوت سال قبل در كلاس اول انجام شد كه نتیجه خوبی داشت. در انجام این طرح مشكلات بسیاری سر راهم بود كه با ترفندهای مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبی را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده ای كه داشتم این بود كه روش های تدریس سنتی بخصوص در درس شیمی بیشتر از هر روش دیگری مورد قبول همگان بود، درنتیجه می بایست روش سنتی را با فناوری های نو و از جمله IT و ICT ادغام می كردم. با در نظر گرفتن شرایط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگیر فناوری های نو از جمله IT كردم.

مقدمه

در سال های اخیر، برخی از كشورهای مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوری های آموزشی نظیر تلفیق رشته های درسی بهره گیری از علم و فناوری، توسعه پژوهش در آموزش، ایجاد مدارس هوشمند و مجازی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و …… توانسته اند، بسیاری از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشی پیشرفته برخوردار شوند. نتیجه تجربیات این كشورها نشان می دهد كه در امر آموزش، تغییر نگرش دبیران، بسیار مؤثرتر از توسعه ابزارهای جدید آموزشی است. به دیگر سخن، تحول در آموزش و پرورش باید از دبیر و كلاس درس شروع شود.

هرگز دور از انتظار نیست كه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به این اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگی بشری تأثیر بگذارد و هر روز، بیش تر و سریع تر از دیروز بر محدودیت های زمانی و مكانی غلبه كند، مرزهای جغرافیایی را در هم نوردد و جهان را در چنگال كاربران خود قرار دهد. در عین حال بتواند پا به میدان تعلیم و تربیت بگذارد و از جمله، آموزش شیمی را به گونه ای باور نكردنی متأثر سازد.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.