بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب

بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب

… دانلود …

بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن بررسي و شناخت نقش ايجاد مراکز اطلاع رساني در حفظ و ارتقا فرهنگ مخاطب :

سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : همايش بين المللي افق هاي نوين در مهندسي عمران، معماري و شهرسازي و مديريت فرهنگي شهرها

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

شرایط جدید جهانی، اوضاع خاصی برای فرهنگ و اجتماع پدید آورده است می توان گفت به طور کلی تغییرات و تعاملات فرهنگی در فضایی متفاوت از گذشته صورت می پذیرد. رسانه ها بیش از پیش در زندگی ما حضور دارند و در مواردی بدون آنکه متوجه باشیم، ساعت ها مخاطب رادیو و تلویزیون. . . می شویم. براساس نظریه های کلاسیک ارتباطات، صنعت نشر، تلگراف، تلفن، رادیو و تلویزیون مهمترین رسانه ها یی بوده و هستند که امکان پیام رسانی را به شکلی ویژه فراهم ساخته و به عنوان یک واسطه ( medium ) ارتباطات میان پیام دهنده و مخاطب را برقرار می کنند. علم ارتباطات برای توضیح ماهیت و نحوه عملکرد همین رسانه ها به وجود آمد. رسانه ها، جلوه گاه حضور فرهنگی، معنی آفرینی و تلاش انسان جدید هستند فلذا خود به عنوان عنصر مهم و بنیادین فرهنگ جدید شناخته می شوند. بنابر این گسترش و جهانی شدن رسانه ها خود به معنی گسترش و جهانی شدن فرهنگ جدید است. رسانه نقش کلیدی در شخصیت فردی و اجتماعی به نمایش می گذارد زیرا معمولاً رسانه و شرایط ویژه محیطی اعم از جغرافیایی یا تاریخی در یک تعامل دیالکتیکی، رفتارها را شناخته و از آن تأثیر می پذیرد، سپس آنرا اشاعه می دهد و بر دیگران تأثیر گذاشته و با تعمیم رفتارها و ارزش های خاصی آنها را چونان هنجارها و ارزش های اجتماعی تثبیت می کند . روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته، توصیفی، تحلیلی است و با استفاده از منابع کتابخانه ای و جستجو در منابعاینترنتی، به گردآوری اطلاعات پیرامون مفاهیم نوین ارتباطی و اطلاع رسانی و تکنولوژی های جدید رسانه ای پرداخته شده و سپس نمونه های ساخته شده این مراکز در سطح جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. در نهایت پس از بررسی ادبیات موضوع و براساس تئوری ها و نظریات موجود و نمونه های موردی، با استفاده از روند استدلال منطقی نتیجه گرفته می شود که جوامع امروز بشری بواسطه ماهیت در حال تغییر خود، نیازمند مکان هایی به منظور شکل گیری تعاملات اجتماعی در حین فرایند اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات هستند.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.