مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز

 مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز

… دانلود …

مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز :

مقاله بررسي موانع بهره گيري از فناوري آموزشي در تدريس دانشگاهي از نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهيد چمران و علوم پزشکي اهواز که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در پژوهش در نظام های آموزشی از صفحه 83 تا 107 منتشر شده است.
نام: بررسی موانع بهره گیری از فناوری آموزشی در تدریس دانشگاهی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز
این مقاله دارای 25 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فناوری آموزشی
مقاله تجهیزات آموزشی
مقاله مواد آموزشی
مقاله موانع بهره گیری
مقاله تدریس دانشگاهی
مقاله اعضای هیات علمی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مقامی حمیدرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
به منظور بررسی عوامل موثر بر میزان استفاده از فناوری آموزشی در تدریس دانشگاهی، از میان تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشكی اهواز، تعداد 180 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. بدین ترتیب، سعی شد تعداد نمونه انتخاب شده در هر یک از دانشگاه های مورد پژوهش با تعداد اعضای هیات علمی آن متناسب باشد. سپس پرسشنامه ای حاوی 16 سوال طراحی شد و بر روی آنها اجرا شد. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر تخصصی تعدادی از استادان مجرب مورد بررسی قرار گرفت. همچنین آزمون «آلفای كرونباخ» پایایی آن را تایید كرد (a=0.84). پس از جمع آوری داده ها، برای تحلیل آنها از آزمون آماری مجذور كای(X2) استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد كه اعضای هیات علمی دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشكی معتقدند كه عواملی از قبیل: خسته كننده بودن استفاده از وسایل و تجهیزات آموزشی، نداشتن زمان كافی، عدم آشنایی با ابزارهای آموزشی، مهارت ناكافی در استفاده از این ابزارها، عدم آشنایی با مواد آموزشی مختلف، مهارت ناكافی در تهیه و ساخت مواد آموزشی، سنگینی وسایل و دشواری حمل و نقل آنها، فشار كاری زیاد، تعداد زیاد دانشجویان در كلاس های درس و همچنین ترس و اضطراب ناشی از استفاده نادرست از وسایل آموزشی در كاربرد ناكافی از فناوری آموزشی در تدریس دانشگاهی نقش كمی دارد. همچنین آنها نقش عواملی چون دشوار بودن تهیه و طراحی مواد آموزشی، نامناسب بودن محیط فیزیكی كلاس درس، عدم وجود امكانات و تجهیزات آموزشی لازم، حجم زیاد واحدهای درسی استادان و بالاخره بی توجهی به میزان بهره گیری از تجهیزات و امكانات آموزشی از سوی استادان به هنگام ارزیابی عملكرد آنان در عدم بهره گیری از فناوری آموزشی در تدریس دانشگاهی را زیاد می دانند.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.