مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS)

 مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS)

… دانلود …

مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS) دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحليلي بر مکان يابي فرودگاه ها بين المللي شهيد صدوقي يزد با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي فازي (Fuzzy_GIS) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش ملی کاربرد مدل های پیشرفته تحلیل فضایی (سنجش از دور و GIS) در آمایش سرزمین
تعداد صفحات: 1
نویسنده(ها):
خلیلی – دکترای برنامه ریزی حمل و نقل، دانشیار دانشکده شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران
سیده سارا سمیع زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی منطقه ای دانشگاه علم و صنعت

چکیده:
مطالعات مکان یابی و طراحی فرودگاه، یکی از مهمترین مباحث در مناطق به شمار میرود که با توجه به نقش و عملکرد خود ، تاثیر بسزاییدر جا به جایی افراد و کالا ها دارد.اهمیت برقراری ارتباط بین مناطق مختلف که از نقش های مختلفی برخوردار هستند و اشاره ای به تاریخچهحمل و نقل در جهان همگی نشان دهنده نقش روز افزون حمل و نقل به خصوص حمل و نقل هوایی در عرصه جابه جایی سریع ، ایمن وآسان افراد و کالا میباشد.مطالعه برای تعیین مکان مناسب فرودگاه ، مستلزم شناخت اهمیت جایگاه آن در منطقه ، درجه و سطح فرودگاه پیش بینی شده و انجام کلیهمطالعات تخصصی از جمله آنالیز باد، شناخت ساختار زمین شناسی منطقه ، تعیین دقیق ارتفاع ، درجه حرارت و شیب زمین میباشد.در ابتدا مبانی نظری در خصوص حمل و نقل هوایی آورده شده است و سپس به ارائه چارچوب نظری مشتمل بر عوامل موثر در طراحیفرودگاه ها- نظیر شیب ، توپوگرافی، زه کشی خاک ، ساختار زمین شناسی ، جهت باد، موانع، تاسیسات ، عملیات تسطیح ، مصالح ساختمانی، روشنایی و غیره -در تعیین مکان فرودگاه پرداخته می شود، سپس برای تبیین وضع موجود از روش توصیفی و در تحلیل و ارائه طرح ازروش استنباطی بهره خواهیم جست.در جهت تبیین معیارها در مکانیابی فرودگاه از روش های تحلیل سلسله مراتبی، انواع ماتریس ها و نقشههای GIS استفاده می شود.شایان ذکر است برای اولویت بندی شاخص ها نسبت به یکدیگر و همچنین به دست آوردن میزان اهمیت هریک از معیارها، از نظر متخصصینو استفاده از روش آنالیز سلسله مراتبی AHP استفاده می شود.در پایان جمع بندی برای ارائه نتیجه گیری مکان های پیشنهادی ارائه شدی توسط مدل فازی gis اولویت بندی میگردند و اولویت هایبرتر با مکان فعلی مقابسه می شوند و در صورت مغایرت مکان با مکان موجود احداثی فرودگاه کنترل میگردد چه پاامترهای مکان یابی درسایت فعلی رعایت نگردیده و راهکارها و راهبردهای جبران خطرات و پیش بیتی لازم در این زمینه ارائه می گردد.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.