مقاله هنر و خلاقيت

 مقاله هنر و خلاقيت

… دانلود …

مقاله هنر و خلاقيت دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله هنر و خلاقيت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله هنر و خلاقيت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله هنر و خلاقيت :

هنر و خلاقیت

نقش هنر در تربیت وكاركرد های آن
قبل از ورود به موضوع نقش هنر در تربیت و كاركرد های آن باید عرض كنم كه همواره و عادتاً ،واژه ی هنر تداعی زیبائی و جمال می نماید به گونه ای كه همه ی اصول هنر در بنای وجیه كلمه ی زیبا و زیبائی یكجا خلاصه شده و توسعه زیبائی همه ی مفهوم هنر را فرا می گیرد گویی كه هنر در واقع مترادف كلمه ی زیبائی است . این تعریف در واقع ملكه ی ذهن گردیده است و به نظر میرسد كه اگر این واقعیت نیز حقیقت داشته باشد خلقت و آفرینش سراسر همه ،هنر خداوند است زیرا خداوند جمیل است و جزء جمال خلق نمی كند .بنا بر این در

تعریف اختصاری كلمه ی طیبه ی هنر میتوان گفت هنر ما در زیبائی و زیبائی مولود هنر است .انسان طبیعتاً به زیبائی گرایش دارد و كمال خود را در زیبائی می داند و این دقیق ترین توجه او به حقیقت است زیرا حقیقت و حق زیباترین پدیده ی كائنات است .آنچه كه موجب خطای انسان می گردد ایهام و ابهام در تطبیق حقیقت با واقعیت است و این زمانی حاصل می شود كه آدمی هر واقعیتی را به غلط حقیقت بداند و این اشتباه بزرگ گاهی به طور ناخودآگاه و بر اثر غفلت گریبان او را می فشارد زیرا انسان بر حسب تكرار و عادت محكوم پردازش داده های حواس پنجگانه خود می باشد و همه ی وقایع را از ورودی ها دریافت می كند و در حقیقت همه چیز را با چشم و گوش سر می گیرد و در حالی كه همه ی این ها

دریافت واقعیات است نه الزاماًادراك حقایق علاوه بر حواس خامسه باید كه با چشم و گوش سیر نیز پردازش شود تا انسان معنای زلال حقیقت حق استدراك نماید و در تایید همین نامرادی انسان است كه پیامبر گرامی اسلام می فرماید:«الهی ما عرفتك حق معرفتك» در تمجید هنر تو لستوی1 بیانی دارد كه عبارت است از :هنر خوب است اگر احساسات خوب را ترویج كند احساسات هنگامی خوب است كه شعور ممیز نیك و بد خوبی آنها حكم دهد و این شعور در میان مردم یك عصر مشترك است هنر جهانی یك محك درونی دارد پابرجا و بی خطا یعنی همان وجدان پاك و به تعبیر بتهوون2 تكامل باید هدف اولیه ی همه ی هنرمندان حقیقی باشد اگر ما در آثار هنرمندان بزرگ دنیا تامل و ژرف اندیشی كنیم در می یابیم كه همه ی هنر مندان در همه ی زمینه های هنری و در اوج هنر و شاهكار های خود انگار كه اعضای یك كنسرت الهی هستند كه سمفونی توحید را می نوازند و این معنا در بیانی دیگر ارز بتهوون این نابغه ی علم موسیقی و یگانه به دوران آمده است آنجا كه می گوید هنر و دانش برگزیده ترین و بزرگوارترین مردم را به هم مرتبط می سازد .

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.