مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه»

مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه»

… دانلود …

مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه» دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه» کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه»،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سينماي ديني ايران؛ مقايس? فيلم‌هاي «کوير» و «قدمگاه» :

سال انتشار : 1386

تعداد صفحات : 28

استفاده از رسانه سینما برای القای پیام‌ها و مفاهیم دینی، بخشی از فعّالیت‌های رسانه‌ای جهان معاصر است. این استفاده گاه به صورت بسیار سطحی و ساده‌اندیشانه و گاه ناشی از یک درک عمیق از دین و رسانه و ضروریات هر یک می‌باشد. در حالت اوّل، فیلم دینی محدود به یک دین خاص و مضمون آن، شعاری می‌شود. در حالت دوم، فیلم دینی دربردارنده وجه مشترک پیام‌های عمیق الهی و بشری مشترک در همه ادیان است و بنابراین برای طیف وسیع‌تری از مخاطب، استفاده می‌شود بدون اینکه با شعارهای سطحی آنان را دلزده کند.
در مقاله حاضر ضمن مقایسه تحلیلی فیلم‌های ایرانی «کویر»- به عنوان نمونه‌ای از سینمای نوع اوّل- «قدمگاه»- به ‌عنوان نمونه‌ای از سینمای نوع دوم- به دنبال تأیید این ادّعا هستیم که سینمای دینی نوع دوم با ویژگی چندلایه و هنری‌بودن می‌تواند سینمایی موفق و تأثیر‌گذار در جهت اهداف آن باشد، در حالی که سینمای نوع اوّل، بر ضدّ خود و اهدافش عمل می‌کند و با دلزده کردن مخاطب، در حقیقت وی را از دین دور می‌کند.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.