مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن

مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن

… دانلود …

مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سنجش وضيعت مؤلفه‌هاي هويت ايراني‌ـ اسلامي در ميان دانشجويان و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت ارتقاء آن :

سال انتشار : 1391

تعداد صفحات : 34

مقدمه و هدف پژوهش: این مقاله برآمده از پژوهشی که با روش توصیفی پیمایشی انجام شده است، نظر جامعه نمونه در خصوص وضعیت مؤلفه­های هویت ایرانی اسلامی از لحاظ قومی و قبیله‌ای، ایرانی، دینی (اسلامی)، مذهبی (شیعه) و جهانی جمع‌آوری، سپس با استفاده از عملیات و محاسبات آماری وضعیت هویت به لحاظ اهمیت و اولویت عضویت در جوامع، ارتباط فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی، تعلّق خاطر به هویت ایرانی اسلامی در میان جامعه آماری سنجیده شده است.
روش پژوهش: پژوهش حاضر را با توجه به ماهیت تحقیق و موضوعیت یک پژوهش توصیفی تحلیلی است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه انجام شده و محقق در گام نخست اعتبار داده­های جمع‌آوری شده را با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محک زده، سپس اطلاعات جمع‌آوری شده، دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل گردید. در این تحقیق با آزمون نسبت مؤلفه­های هویت ایرانی-اسلامی مورد سنجش قرار گرفت و با آزمون فریدمن مؤلفه­های هویت ایرانی-اسلامی بر اساس اهمیت ­و رتبه درجه‌بندی گردید.
یافته‌ها: نتایج به دست آمده از تحقیق نشان می­دهد اکثر دانشجویان بر این باورند که: فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی عجین شده است و گسترش اسلام در جهان باعث رضایت و خشنودی‌شان می­گردد؛ بین فرهنگ ایرانی و فرهنگ شیعه فاصله­ای وجود ندارد و شیعه بودن نشانه ایرانی بودن است؛ احساس تعلّق به هویت ایرانی– اسلامی دارند.
نتیجه‌گیری: در راستای ارتقاء مؤلفه‌های هویت ایرانی-اسلامی در میان دانشجویان در محورهای اجرای موارد ذیل پیشنهاد می‌گردد: حفظوارتقاییکپارچگیبینهویتایرانیواسلامی؛ تأکیدبرباورهایاسلامی، ایرانی،منطقه‌ای،محلیوقومی؛ تأکیدمتوازنبرتمامیاَبعادهویت ایرانی-اسلامی در دانشگاه؛ بسترسازیبرایتربیت دانشجویانهویتیابوهویتجو در دانشگاه.

نوشته شده در دسته‌بندی نشده توسط admin. افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.